Menu Close

Emocje: Złość

(ESTIMATION TIME: 1 MINUTES)

Jesteśmy istotami społecznymi. Bardziej emocjonalnymi niż racjonalnymi. Warto mieć to na uwadze – szczególnie w świecie IT (czyli w sumie wszędzie i każdy), gdzie dominują twarde dane, fakty, logika.

Na swojej psychoterapii grupowej uczę się odczuwania emocji, rozmawiania o nich i przekazywania ich.
I kluczem do wewnętrznej spójności jest….RELACJA.
Relacja z drugim człowiekiem. Relacja wyrażana radością bądź złością. Smutkiem bądź zachwytem. Strachem bądź zdziwieniem. Do drugiego człowieka.

A największym moim odkryciem jest umiejętność złoszczenia się na kogoś bez pogardy, odrzucenia bądź nienawiści. Bo okazuje się, że złość to bardzo ważny wentyl bezpieczeństwa, a mi zawsze powtarzano:
– nie złość się, bądź grzeczny!
A dziewczynkom mówi się:
– złość piękności szkodzi!

Złościć się na kogoś można a wręcz należy, jeśli jest taka potrzeba. Tylko trzeba uczyć się jak to robić. Liznąłem temat i choć to dla mnie coś nowego, to już widzę ogromne korzyści.
Mniej lęków, mniejsza depresja. Lepsze relacje. I ja jestem jakiś taki…spójniejszy.

Miłego weekendu! 🙂

P.S.
Ostatnio skomentowałem post znajomego (Piotr Bombol) taką sentencją:

“I controversially think that sharing knowledge is our society debt to pay off. Our achievements require our creativity laid on top of knowledge of others.”

No to dzielę się.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *